Just do it!

Just do it!

tisdag 17 juni 2008

Festen fortsätter...

Halloooo!!
Jag lever..:)
Japp, jag lever verkligen och frodas i livets goda, även om solen har svikit lite så har jag inte märkt så mycket av det...likamed...positivt!
Precis så där som på Island innan vi flyttade hit...vem brydde sig om vädret!!...Ingen!!
Utan vi har bara fortsatt umgås...tjatig..:)...men nu är det snart slut!
Så är det alltid och det vet man, men jag är så himla glad och nöjd att de kom hit och så tacksam för denna tid. Den har gett mig mängder med styrka...glädje och goda skratt!
När de åker på torsdag kommer nya vänner på besök, denna gången från vackra Västervik och de ska fira midsommar tillsammans med oss och...41 st till..:)
Japp, här ska det minsann festas! Massor av vuxna och barn ska fylla vår dag och vi ska ha såååå kul, med tipsrunda, dans och massa mat!... till och med vårt stora garage ska få agera disco...så natten blir nog lång..:)
Ska du hänga på?!?...;)

Nu ska jag sova och jag önskar dig en Underbart mysig midsommar och jag tackar så mycket för att du kommer hit och hälsar på mig!

Jag har inga nya bilder men en liten samling allt möjligt, får bli min hälsning och så ses vi efter helgen...

sommar blommor på en enkel bricka...*Lycka*pressglas på en enkel bricka...tillsammans med barndomens ängel...*Lycka*
min lilla Kaprifol som sprider sin oförklarligt magiska doft...*Lycka*och att samtidigt se hur den slingrar sig mot en gammal kvast...*Lycka*
oregano i en vitrostig kruka, hängandes på en vitrostig krok ,
tillsammans med en gammal nyckel och en blåvit handduk, i en uteplats...*Lycka*

tre små gräslöksblommor och en avklippt Mårbacka i en gammal syltburk, hängandes på en rostig spik...*Lycka*rinnande vatten, från en åldrad kran, ner i en vit gammal balja...
där jag kan diska sommarens koppar och samtidigt njuta av blommornas doft och fåglarnas kvitter!
Där jag stannar i stunden och tillåter tanken av privilegium råda...Det mina vänner är för mig...*LYCKA*!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag har knappast suttit här, och så har jag massa kommentarer och jag blir alldeles alldels GLAD för alla underbara mysiga människor som ger sig tid! Trots min frånvaro!
...återigen privilegium och återigen...*LYCKA*
TACK!!!!!

Min största kram är din...som alltid! Må det goda skutta runt dig som aldrig förr...och så ses vi snart igen...:)
*pssst*...
kom ihåg att...man får ingen chans att välja hur man ska dö, eller när.
Man kan bara bestämma hur man ska leva. NU!!!

EnBamsestorTjingelingMidsommarKraaaaaaaam....

32 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Goa!

kikar in till dig och blir som vanligt inspirerad.....

Önskar dig värme, skratt och kärlek i Midsommarhelgen.

Sommarkramar Lena

Solsjö - Under en vind sa...

Du är en underbar person med ett alldeles fantastiskt hem! Alltid lika mysiga texter och fina bilder!

Önskar dig en riktigt mysig helg! Det låter härligt att vara så många med en hejdundrandes fest!

Stor kram! ♥

Hannis sa...

Myspys känsla varje gång jag kikar in hos dig..
Vackra bilder kombinerat med lugn och ro.

Härligt låter det med din midsommar!
Dansa i garaget och njuta av livet=))

Ha en go helg/Kram Hannis

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härligt du har haft det och kommer att ha det.....

Och massor av vackra bilder...

Så då önskar jag dig massor av LYCKA... till midsommar och må så himla gott!

MiaMaria

Mitt hvite hus sa...

Herlige flotte bilder og skriverier:=) Du må være et flott menneske:=)
Så kjekt med besøk som har vært og som kommer:=) Er helt sikker på at dere vil få en super flott midtsommer helg:=)

En varm midtsommer klem :=)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

klart jag kommer på fest..hihihi...ser du en toka som dansar för allt vad hon är värd....så är det bara jag...ENJOY!!!

Ljuvlig text som vanligt.Å bilderna ska vi inte prata om....underbara!
Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

Ta hand om varandra!

Kram Nilla

Unknown sa...

Hej Du goa Gúa,

Som alltid lika vackra ord på din sida.
Din sida är en fröjd både för öga och själ.

Önsakr Dig en riktigt somrig svensk midsommar. Hoppas att Du och din familj får det bara så härligt som det kan bli natten är så ljus och lång.

Kramisar Jeanette

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja lycka för mig är att besöka dig vännen =)
Sååå underbara bilder...

Ha en underbar midsommar!!!

Kramisar Anita

Anonym sa...

Så underbara ord och underbara bilder..
Och detdär att man får välja hur man lever men inte hur man dör..det ska jag också tänka på, tack för de orden!
Vi firar midsommaren hos oss tillsammans med min syster o hennes familj,ska bli så kul!
Ha en underbar helg!
(ps. Väntar med spänning på när ditt hem kommer i lantliv, vet du när det blir?)

ängeln i vitt sa...

Underbara bilder och det är lika lika underbart att få kika in till dig. Önskar dig och din familj en alldeles underbar midsommar.

kramar / Carina

Sigga sa...

Hæ !
Bara að kvitta.

Bæ Sigga

inga Heiddal sa...

Elsku bestasta Gúan mín!!! Ég sendi þér með englaflugi afskornar rósir og þökk fyrir tímann sem þú gafst mér með þér. Hann var ómetanlegur og gaf mér mikið, bara chill, engar áhyggjur... Ég vona að ég hafi gert það sama fyrir þig og þú eigir góðar minningar frá þessum tíma. Með von um að bænir mínar til þín virki á þig innan tíðar. Með þökk fyrir allt vinan. Megi englar vera með þér í hjarta um ókomna tíð. Þín INGA

My Lovely Things sa...

hej underbara goa!!

så vackra bilder..
man blir alltid alldeles tagen och rofylld här..så vackert..
åh vad er fest låter kul..

här blir vi 15 pers..till midsommarkvällen..

ha det så gott

Gårdsromantik sa...

Ha nu en riktigt härlig midsommar med mycket gomat och samvaro.

Den där sista bilden var för ljuvlig!

Kram aud

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhh jisses vilket midsommer firande ni ska ha..!! Vad härligt..
Kanske man dyker upp framemot småtimmarna..Hii,hii..
Vi ska ha gäster här..vi har gjort matlistan tillsammans så det blir mycket gott..
Ha det så bra nu i helgen..har du tid emellanåt så kika in hos mig..jag ska önska glad Midsommar i egen hög person !!
Kram Anette
P.s Ljuvligt fina bilder hos dig..man bara njuter...

Kristin sa...

Hej Goa! Jag önskar dig också en härlig midsommar!!! Vilka underbara bilder du visade, det är verkligen lycka. Små små saker kan göra att man blir glad både länge och mycket. Det behövs så lite, det behöver inte vara flådigt eller dyrt eller "hett" för att uppskattas. Du är så insiktsfull att du borde bli "praktisk filosof"!!! (När jag läste på universitet så ingick en liten kurs i vetenskapsfilosofi och då hade vi en man som var professor i praktisk filosofi som föreläste. Du känns både mer praktisk och mer filosofisk än denne man!)

Jag hoppas solen skiner på dig i midsommar!
/Kristin

Linneagården sa...

Hej Kära Goa.
Det slår mig när jag läser dina inlägg, att du måste vara en fantastisk person att ha i sin omgivning. Din positiva energi flödar ända hit till mig i Jämtlands skogar.
Det låter så mysigt & trevlig när du beskriver hur din midsommar kommer att ta form, med en massa människor.
Hoppas nu att ni får det jättebra på alla sätt & vis.
Jag firar med några nära & kära här i trakterna & njuter av att just leva. *Lycka*

Stor Kram /madelene

Torunn sa...

Ønsker deg en fantastisk trivelig midtsommar!
:-)

stina sa...

Hejsan! Mycket vackra bilder bjuder du på........
Vilken jättefest det blir för er på midsommar! Hoppas att ni får trevligt och att solen skiner på er!
Midsommar kramar från Stina

Malin sa...

Hej hej!
Så fina bilder!
Att låta Kaprifolen klättra efter en sopkvast var en jättebra idé.
Jag älskar också pressglas, det är så fint.
Kramar Malin

lottens vita och gröna sa...

oh nu är vi båda tillbaks då, jag har haft sånt datastrul, tappar all gaist då...men jösse vilka bilder, du skulle bli fotograf eller är det stylist, eller båda, hihi! älskar dina arrangemang, du har ett trollspö, har sagt det förr, kommer säga det igen, hihi!
ha en underbar fest och ljuvlig midsommar vecka underbart goa goa!
varmkram lotten

idémakeriet sa...

Oj,oj oj vad trevligt det ska bli till midsommar, njut av det men det gör du säkert med alla dina vänner. Ha en topp midsommar!
Soliga kramar Gerda

Lilla Blanka sa...

Hej min goa älvasyster!

Njuter som alltid här hos dig..båder texten som är fylld av din glädje och lycka..och bilderna som är fulla av myskänsla..så härligt!

Vilken fest ni planersr..ojoj vad härligt det låter!

Hoppas ni får det jättebra!!!
Kram
Mia

Annika sa...

Tittar bara in för attönska en härlig och superskön midsommarhelg...

Roligt att läsa och titta in i din blogg, alltid tankvärda ord och vackra bilder...
Kram Annika

Inspiration i vitt sa...

Hej Goa, vilken tur att vi fick ett livstecken från dig haha.

Visst är det roligt med stoora fester älskar det jag med,att fixa och ordna och göra fint med mycket mat och dryck.
Du visar alltid så underbara bilder gillar den gamla kranen med baljan och det runtomkring, bilden var helt ljuvlig.
Jag vill ge dig en stor kram i midsommar/Ingela B.

ängeln i vitt sa...

Underbara bilder som vanligt, jag tittar och tittar :)

Trevlig midsommar
Kram Carina

Marie sa...

Alltid lika roligt att titta in till dig Goa! Härliga texter och vackra bilder! Älskar bilden där kaprifolen har slingrat sig runt sopkvasten, underbart!

Ha en riktigt härlig midsommarhelg och en jättetrevlig fest!
Kramar Marie

My White Cottage sa...

Hej vännen!

Har mejlat dig men förstår att du har fullt upp nu med midsommarfest och allt! Ville bara kika in för att önska dig och de dina en underbar midsommar och jag hoppas ni får en härlig dag!!!

Mina varmaste kramar till dig och hela din familj!

Stor kram från Jenny

PS. Alla mina killar hälsar till er! Hoppas vi snart kan ses allihop!

ColonialEast sa...

Det låter som en fantastisk midsommarfest! Hoppas ni får trevligt!!!

Millas hem sa...

Åh, vad jag tycker om bilden med kranen som droppar och emaljskålen!
Otroligt fin bild...måste jag säga!
Kram Camilla

Magdalena sa...

du har så jättefina bilder i din blog....
kram, magny

Veera sa...

Du har absolut underbart hem!Jag älskar din stil. :D Skulle gärna lägga et link till din sida.