Just do it!

Just do it!

måndag 23 mars 2009

Lyckorus av olika anledningar...

bild från Honning og Flora

Hej mina kära vänner!


Nu så har jag äntligen landat, (lite grann i alla fall)...efter helgens äventyr!
Det var fantastiskt kul!
Men det förstår ni ju redan, i sällskap med Mia och Marie i Danmark. Med GPS:en rykande av allt letande efter adresser till...Danmarks vackraste butiker! Ja, ni kan ju bara gissa om det var ett äventyr...!?!
På fredagskvällen låg vi utspridda som små urvridna trasor...helt slut!
Med varsin Jeanne D´arc Living och stora påsar godis, somnade vi tidigare än våra barn, denna fredagskväll..:) Det är minsann ansträngande med så mycket inspiration på en dag..:=)))

På lördagen fortsatte så spanandet och då..var det loppisar som gällde.
Jösses så roligt!
Jag lyckades ganska bra med prutandet. Och då blir mitt hjärta så där alldeles matt av lycka och kinderna blossar och inget rödvin behövs..:)
Tack mina söta vänner för denna upplevelse!

Och som om det inte vore nog, så fick jag för mig att besöka min favoloppis i går. Vilken tur!...det visade sig nämligen vara sista dagen de håller öppet, och då var det bara att kavla upp ärmarna igen och fortsätta sakletandet..:) Mängder...av små "hjärtefynd" blev mina för endast en hundralapp...*LYCKA IGEN*
Och än är det inte slut...ty, imorse var jag och shoppade, på Indiska, till ett värde av tusentals kronor ...utan att betala ett öre!!!
VARFÖR?
Jo, därför att förra veckan fick jag ett presentkort därifrån hemskickad. Laddat med femtusen kronor!
Och anledningen hittar ni...HÄR
...Japp, jag är en av fem tävlande på Kanal5.se

Helt knäsvag av ödmjukhet, står jag inför denna uppgift. Som jag tackade ja till utan att ens tänka två gånger. Att få skapa miljöer som jag fullkomligt älskar och som fulländar mina dagar...varför skulle jag fundera på det?!
Att tilldelas denna möjlighet är för mig, nästintill ofattbart?!?
Jag tänker köra mitt race som alltid. Vara mig själv sann och låta känslan styra. Och ta vara på denna min chans, att komma ännu närmare mitt mål.
Men framför allt NJUTA, av varje sekund...tillsammans med fyra andra fantastiska bloggare!

Hoppas ni hänger på oss och håller koll, de närmaste fem veckorna
...det blir för mig den ultimata upplevelsen..!

Lite bilder från mina Danmarksfynd, blir dagens hälsning till er, denna magiska måndag...

en underbar låda, samt en liten bur, skrek så högt åt mig i Butik Sophie,
att jag gav efter och de fick följa med mig hem..:)
Och så stod Jesus på en loppis, med sin brutna arm.
För trettio danska kronor...
blev han min.
och jag har lovat att vårda honom väl..!

Tack för att ni besöker mig och för alla varma hälsningar!
Ni är bara bäst!!!

Största kramen till er och så ses vi snart igen..:)

31 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jätteroligt vännen, stort grattis!

kram

Jenny Oak Fae sa...

Det är ju bara SÅÅÅ roligt det här med tävlingen vännen!!!

Jättefina bilder, gillar din Jesus..!

: )

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Lilla huset på prärien sa...

Vad kul Gúa! Jag var precis in och läste om er alla. Det ska bli riktigt roligt att följa er framfart med all styling. Och avis är jag på de 5000 kronorna hos Indiska - där finns sååå mycket fint :)))

Kram Jenny

gittan sa...

Så otroligt skoj! Och vilka fynd du gjort! 5000.- på Indiska hade suttit fint. Jag behöver lite därifrån när sovrummet väl är ommålat. (jag har en bård som bromsar målningen, den sitter som berget) ha en bra vecka / kramizar

♥ Pia... sa...

Hihi...vasd roligt du skriver...:)...fick ett gott skratt....jesus ja..inte gör det nåt att han har en bruten arm....det går att bra ändå ...och om du tar hand om honom så:)...vilket lyckorus du och polarna dina må ha ha haft..hmm...det är inte så lite man är avundsjuk på den resan..och alla fynden sen..men du ..handen på hjärtat...vad gör du av allt..blir det inte mycket grejer..eller är du så där som en del är..att du kan göra dej av med lite också..när det kommer nya grejer in i huset:))...det är något som jag måste lära mej att göra...bor i ett inte allt för stort hus....hm...den bruna lådan ..den ska du väl inte måla va??..den var läcker...och buren sen..ajjjaja..och grattis till den stora vinsten:)...kram..PIA

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

stort Gratti still att vara utvald i 5 ans bloggtävling..Det ska bli så otroligt roligt att se vad du ska skpa..oj va kul att få shoppa gratis..

Underbara bilder på dina fina fynd i från Dk..förstår att ni hade en super mysig helg..
kram anna

Tine sa...

FANTASTIC!!!!WONDERFUL!!!!BEAUTYFUL!!!!SENSATIONEL!!!!!GREAT!!!!


heartly hugs tine ;o)

Nylyckan sa...

Hej! Kul att få vara med i sådan tävling! Jag förstår att ni hade det roligt och mysigt i Danmark! Vackra bilder! Lycka till i tävlingen! Kram Åsa

helenesskolsida sa...

Du skriver så bra och kommer med väl valda, passande ord. Underbart att läsa!

Fina fynd du har hittat!

Spanade nyss på samtliga deltagare i tävlingen och jag tycker faktiskt att din blogg är bäst!

Lycka till i tävlingen!

Kram/Heléne

Syster vit sa...

Vilken tur du har som lyckats finna så fina saker och va kul med ditt uppdrag på Indiska, grattis till dig. Kram Liselott

rosenskära sa...

Ska bli så spännande att se hur olika ni använder era presentcheckar. Du brukar ju vara en mästare på att hitta spännande lösningar och användningsområden!

Läste hos Marie om er resa också och förstår att den går till historien! Bloggandet har fantastiska avknoppningar.

Ha det riktigt bra/Lena

Casa Loda sa...

Men så kul! Grattis och ha det så bra!
Kram Annika

Maliva`s verden sa...

Gratulerer så gøy:O)Masse fine ting har du også fått deg...falt for fugleburet jeg da.....Må nok ta meg en tur dit i sommerferien...Gleder meg til å følge deg videre..Klem fra Maliva

Lisas torp sa...

GRATTIS, GRATTIS! Åh, så roligt för dej!

Vilka härliga saker du visar från Danmark, och jag kan tro att ni var i ert esse!!!

Kram
Lisa

Kamomilla sa...

Alltså, man blir helt knäsvag av allt spännande som händer i ditt liv just nu! Du är så kretaiv och härligt sprudlande!

Här kikar man så gärna in.
Jesus är fin. han är nog i goda händer hos dig!

Cecilie sa...

Wow, så kult!! Gratulerer så mye, det skal bli gøy å følge dere videre! Er sikker på at du klarer oppgavene med glans :)

Det høres herlig ut med en slik reise dere har hatt! Og så mye vakkert du har tatt med deg hjem. Jesus, til og med!!! Gjør jo ingen ting om armen er brukket :)

Lykke, lykke til - jeg skal heie på deg!

Klem fra Norge!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis vännen , nu dansar all lycka runt dig !!
Och den får oss andra att bli alldeles lycksaliga och leende !!
All kärlek !
Kraam!

Ingalill sa...

Grattis!!! Jag har aldrig varit inne här och tittat tidigare. Är rätt nu i bloggvärlden, men guud vilken värld. Man skulle lätt kunna sitta hela dagar och bara titta på allt detta vackra!! Det blir jättespännande att titta in framöver. Vem gillar inte att shoppa på Indiska????

Tulipa sa...

Men Gud vad kul!!!

Vilken överraskning!
Hade ingen aning om vad som var på G!

Ska bli jättekul att följa!

Var inne på kanal 5 och kollade vilka medtävlarna var!

Förstår att du är eld och lågor!
Go girl!!

Kram mariette

la vida blanca sa...

Lycka till med tävlingen! Du har verkligen en jättefin blogg, så din chans att vinna är nog riktigt stor...

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hej! Kul att få vara med i sådan tävling!
Ojoj vilka fynd du har gjort..avis..ler
Kram Irene

Inspiration i vitt sa...

Hej Gulliga,ojoj här händer det grejer minsann, ojoj vad roligt jag är så glad för din skull och det här passar dig som handen i handsken kan jag tro.
Detta kommer jag förlja med glädje och det är bara att rida med vågen, det kommer ju inte saker till en av en slump, men det vet jag att du vet, såklart.
Detta kommer du klara med galans och det kommer bli såå bra.
Förstår att du hade det roligt ni alla tre goa tjejer i DM, såå mysigt och fyndat har du gjort oxå såklart och vad gör det att jesus är enarmad.
Många kramar till dig/Ingela.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min lill Goa!

nu var det jättelängesen jag var här.....tiden räcker inte till....

underbar resa ni gjort...massvis med fynd.kan tänka att ni hade det underbart!

GRATTIS till vinsten...det var inte illa...

KRamizz Nilla

LantlivsAnette sa...

Ojj.ojj..ojjj..här händer det grejer vill jag lova !!
Danmarks trippen, den förstår jag att den var helt underbar, du hittade ju fantastiska saker...
Också detta med Indiska !! Wow...himmel alltså vad roligt..
Lycka till min vän
Kraam Anette

Kallholmen sa...

Jamen så kul, och vi som får följa din resa njuter också.
Grattis!
Oj va roligt med resan till Danmark kan förstå att ni var helt slut....!

I maj bär det iväg till Danmark för mig med och som norrlänning ska jag erkänna att det är första gången, ska samla på mig så många tips som möjligt innan så jag inte missar något .

Unknown sa...

Ett stort grattis till dig!! Va superroligt med tävlingen, jag önskr dig och de andra ett stort lycka till!!

Va underbara fynd du har gjort, kram Pia

Anonym sa...

Ett stort grattis!! Det blir jätteroligt att få se vad du hittar på, detta passar ju dig som handen i handsken!!!
Vilken trevlig tripp till Danmark!
Har förstått att det finns mycket fint att inspireras av i detta grannland...
Lycka till nu, med styling och annat!
Kram
Helen

Sigga sa...

Frábært Gúan mín ég skildi nóg :) Þarf kannski meiri upplýsingar til að geta fylgst betur með því sem koma skal .... :)

Áfram Gúa :D

Knús í hús, Siggs

Anonym sa...

MEN, du är ju helt otrolig!!! Vad kul!!
kram

Annika sa...

Hi!

Greetings from Finland. You have very beautiful home :) Could you tell me, where have you found that beautiful jesus-statue. What brand it is.