Just do it!

Just do it!

lördag 13 juni 2009

Soligt sällskap...



Hej mina godingar!
Nu känns det verkligen som evighet sen jag var här!
Och nu...har alla åkt hem igen och huset ekar tomt av saknad och det har regnat tårar både inne och ute.

Det har varit fantastisk roligt och vi är så oerhört glada att alla kom för att fira vår Daniel. Studenten gick bra och en nöjd och stolt son mötte världen med leende så stort, att det fortfarande finns kvar..:)
Och det är precis det som har kännetecknat dessa dagar, skratt och struntprat, kontrat med nybakat, stickning, virkning och vin = Underbart!
Detta är glada människor som tar livet med en nypa salt och jag...
LOVE IT!

Bara det att ha sju extra vuxna i hemmet i tio dagar, utan problem, förklarar en del.
Och trots kylan, sken solen hos oss hela tiden..:)
Det är nämligen så att det är folket som skapar stämningen. Alla hjälptes åt, ingen förväntade sig något, förutom att slappa och njuta av dagen. Självklart är det tråkigt att junibörjan, visade sig kallare än på femti år, men det lyckades inte knäcka nån, förutom möjligtvis mig..:)
Men nu verkar det börja vända, vilket trots allt lättar mina tankar, som är fasta hemma på landet mitt vackra. Där jag i tanken sitter och myser och pratar och skrattar...och njuter av farmors nybakade snúðar...

En ny hörna i uteköket får bli min bildhälsning denna lördag. Och så hoppas jag komma i gång med bloggen igen. Jag har knappast suttit vid datorn och känner mig lite rostig just nu..:)
och så stegen, där kaprifolen äntligen börjar ta sig
och har fått sällskap av lite loppisfynd...

Största kramen min till er alla
och tusen tack för alla besök och hälsningar, trots min frånvaro.

Jag bugar och tackar ödmjukast...

24 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm!

Det låter verkligen som om du har haft det helt underbart och oklompicerat ett tag.

Man behöver sådana stunder för att orka med livet, dessa stunder ger ju tusen gånger med uppladdning till livsbatteriet!

Själv är jag just lite gnällig över vädret.....men det beror på lite diverse och att jag har lite resfeber för en son som ska åka till farmor i Florida i fem veckor!!!!!!!!!!

Åh, varför gick jag med på detta, mina nerver klarar egentligen inte sådant!

Snyft!

Fast han är glad så jag försöker att inte visa något och blir i stället gnällig och odräglig.

Ja, suck suck men vad gör man inte för barnen.......

Solvarm kram till dig
Lena

Maliva`s verden sa...

Hei du vakre..så godt at du er tilbake igjen...Du har vært savnet..Men skjønner godt at du har brukt din tid med familien,og kost deg..Vakkert pyntet..og masse inspirasjon å hente som alltid her inne hos deg..Renger med at du fikk noen Djupur fra Island?,nå sitter jeg akkurat med en Draumur her til kaffen..Elsker islands sjokolade..og nå har den kommer hit til Norge også..juhuuuu..Go`kveld til deg fra Maliva

LantlivsAnette sa...

Halloj igen !!
Åhhh vad härligt ni har haft det tillsammans...förstår om det känns tomt i huset nu när alla har åkt.
Och studenten, den har vi också avverkat här hos oss nu...man får lov att pusta ut nu, det är ju ganska mycket med en student..men roligt också..och du, vilka fina bilder du visar oss, du har sååå fint i varje vrå..
Ha det gott
Kraam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

It´s alive ;-)
Förstår att du saknar de dina och huset ekar tomt utan skratten och pratet . Men som jag sa förut ,njut dina minnen ett tag nu , kanske blir det Island i sommar ?
Jag saknar dej , när du inte vandrar dina kända stigar här i bloggvärlden , jag irrar vilsen och och tappar lusten :-(
Ha det gott nu trots istider !
Kramar/Loppan

Anci sa...

Det låter som om du har haft några underbara dagar. Leendet sitter kanske kvar hos dig också ?! Så mysigt det låter :)
Det är roligt att du är tllbaka ! Jag har saknat bilderna från ditt vackra hem och allt klokt som du skriver !

Stor kram till dig

hemtrevnad marie sa...

Å, så härligt med sådant umgänge!!
Vackra bilder som alltid!
Ha en fin fortsättning på helgen!!

Jenny Oak Fae sa...

Vad härligt & roligt ni verkar ha haft det..!

: )

Underbara bilder vännen...

KRAM, Jenny

<3

pysseltanten sa...

Välkommen tillbaka kära Gua! =))
Ååå va vi har saknat dej...
Sköönt att du haft de bra, med nära o kära runt omkring dej!
Underbart vackra bilder visar du, SOM VANLIGT...=))))
Hoppas du laddat batterierna ordentligt nu, så du kan skämma bort oss lite igen, med dina finfiiina inlägg...=))
Kraaamizar Git

lottens vita och gröna sa...

härliga gua! vad härligt att ha träffat dom som man kan umgås med i evigheter utan att känna press! och sonen som tagit det stora klivet nurå, till vuxenvärlden, önskar honom all lycka!!!
hoppas vi snart ses...vi åker neddåt v29+30 finns det nåt litet hålrum att ses då tror du?

varmkram lotten

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jag har verkligen saknat dina inlägg. vad kul med alla släktingar på besök så länge. Ditt ute rum är jättefint precis som hela ditt hem. Själv har jag ingen färdig trädgård eller uteplats ännu så därför är det extra kul att titta in hos andra som har det så fint. Då får man verkligen
jätte mycket inspiration. Min man vet ännu inte om att han snart ska bygga ett liknande "planteringsbord" som din man gjorde till dig. Ha det riktigt bra hälsningar Aydan

Anonym sa...

Tack, snälla Du, för all vacker inspiration du ger mig! Är så glad att jag hittat din blogg!!!

Fru Sirlig sa...

Så trevligt ni verkar ha haft det. Bilderna du visar är ju helt underbara tycker jag. Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram Heléne

Barbara Jean sa...

Oh so cute room. Would love some areas just like that.
Wish i could read your blog.
I bet it is very interesting.
Love the pics though, thanks
Blessings,
Barbara Jean

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga dagar ni haft, vad underbart det är att ha en sån familj! Grattis också till sonen och hans student!
Och underbara inspirerande bilder!
Ha en fin söndag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Gua. Och grattis till den lycklige sonen. Och din lycka över din härliga släkt lyser upp hela Skåne ( men nu blev jag osäker, bor du i Skåne? hmm) Hur som helst, så gott att ni har haft så bra dessa dagar. Och ditt utekök är toppen, fina bilder.
Kramis AnnaMaria

Anneli sa...

attans såå tjusiga bilder du delar med dig...ger verkligen inspiration..den börjar ju tryta emellanåt i detta trista väder, men man kan ju få lite här...:-)
fortsatt skön söndag
Kram
annelie

Vitt o Vältummat sa...

Visst är det kul att ha släkten omkring sig och leva som en storfamilj ett tag!
Ha en skön dag
Kram/Åsa

Nina sa...

Hej,
du har en alldeles underbar blogg, tack!
Varma hälsningar från Finland.

inga Heiddal sa...

mér er kallt!!!! er loppin á fingrum og tám
og hér er fullt af ám.
Bæði rennandi og rollum
líka fullt af kollum...
en mér hlýnar ekki neitt.

Börjelundskan sa...

Hej Gua!

Vad roligt att du är tillbaka, jag har saknat dina inlägg. Men det måste ha varit underbart att ha din familj runt dig ett tag, så jag förstår att du har tagit ledigt från burken (ler) =). Man måste ju tanka på batteriet, så vad kan vara bättre än att ha sina goa och kära runt sig. Hoppas du får en solig midsommarhelg.

Kramis Cin

Tulipa sa...

Vilken härlig tid ni haft tillsammans! Låter jätteskönt!

Och välkommen tillbaka till bloggen, man saknar ju alltid någon man brukar läsa när de har lite paus!

Stor kram Mariette

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter härligt:)
kram Lallis

Joan@anythinggoeshere sa...

I love the blue color on the shutters in that first picture. You have a lovely blog.

Marie sa...

Hej Gúa!

Låter som ni har haft härliga dagar tillsammans och grattis till Daniel som har tagit studenten!

Ljuvliga bilder från erat utekök, du inspirerar som alltid!

Många kramar
Marie