Just do it!

Just do it!

söndag 18 april 2010


God afton alla fina!

Ville bara meddela att helgen varit...LOVELY!!!

Och idag när mina fina vänner, Mia och Marie åkte hem, var inspirationen på topp.
Jag ville förstås inte att de skulle åka..:)...så jag fick en städfnatt i uteplatsen. Och äntligen sattes en efterlängtat ändring på plats. Något jag försökt få till i flera dagar..:)
Så vid femtiden ploppade dagens idé upp, och ivirga jag, kunde förstås inte vänta, utan satte igång med en "prototyp". Jag målade en superful brun bordsskiva i glas. Ögonmått och frihand som alltid, och absolut inte perfekt. Men det är nog det jag gillar, att det ser lite barnsligt ut liksom.
Och vet ni, det blev ganska så coolt..;) Så nu tänker jag ge mig på en till...

Några få bilder på det blir min hälsning till er mina kära.

En ljuv ny vecka, önskar jag dig!

Puss i rymden...
och tusen tack för alla fina, fina hälsningar!
= Suckar av lycka.:)))

32 kommentarer:

Norregård sa...

På fri hand....*ler*...underbart!!!
Kikar in och säger God natt!

Det bästa till den bästa;o)

Kram Kram Malin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja verkligen coooolt , me like !!
Åh förstår att ni har haft det skoj , tre av mina favoritbloggerskor på ett och samma ställe , kan inte bli bättre !
LOVE always !

Millas hem sa...

Men vad du är kreativ! Jättefin bordskiva har du fått till!

Aha, de har varit hos dig också Mia och Marie!=) Jag var inne på en annan sida tidigare och där hade de också varit! "Loppis-globetrotterna"!=))

Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej min söta vän!

TUSEN tack för denna underbara underbara helg!!! Åh jag kommer att leva på detta läääänge!

Jag har haft såå roligt! Ni är ju världens goaste alltså *kram*

Men Gúa, vilken superidé! Så fint det blev, helt fantastiskt!

Nu är jag trött och lycklig, skall sova och drömma fina drömmar :)

Stor kram och tack igen!
Mia

Vintage House sa...

Superläckert:)
gillar verkligen det.....
ha det så gott
kram
sandra

Sussi sa...

Nämen....vilken idé! Och va bra det blev! Nu har du alltid koll på tiden...:-)
Lätt att få fnatt ute idag, sol...vår...inspirationskaos i huvet, underbart!
Kram
Sussi

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men, du är väl för underbar...........
Ibland känner jag att orden helt enkelt inte räcker till!
Vilken fantastisk idé. Nu kommer det att pluppa upp sådana där bordsskivor lite här och där kan jag tro :)

Förstod väl att det var till dig de skulle de där goa tjejerna. Förstår att ni haft en helt underbar helg!

Önskar dig en fin vecka min "number one source of inspiration"
Kramar i massor
Mia

Elin | Draumesidene sa...

Kan eg få kopiere den der Gùa? :) Lekker! Har eit rundt bord som eg skal måle! Men så var det berre det at eg IKKJE klarer å få til noko sånt... Kan du kome til vestkysten i Norge, og hjelpe meg? Trur du må ta buss og tog, for du veit flya er jo ikkje i drift...

Sukk... Trur bordet mitt berre blir kvitt eg... ;)

Kos deg i ei ny veke, og drøym søtt om det flotte besøket du har hatt!

God klem frå meg! Elin.

Ewa sa...

WOW sååå häftigt!! Var får du all inspiration ifrån??
Bkir alltid lika glad när jag kikat in hos dej....
Ha en riktigt fin vecka nu!
Kram
Ewa

Inspiration i vitt sa...

Men herre guuuuuuu Gua, vart i hela fridens namn får du allt galet vackert ifrån.
Har du någon hjälpreda som viskar alla ljuva idee'r i örat på dig hihi.
Vilken underbar ide, åååå så fint ditt bord blev ser precis ut som en jätte emalj urtavla, precis sånna som alla vill ha just nu, håll iden hårt så ingen kommer och snor den för dig, kanske jag smyger in någon natt hihi.
Vad härligt att få besök av de goa söta tjejerna, förstår att ni hade det mysigt. kramar i massor/Ingela.

lottens vita och gröna sa...

du är bara bäst i heeeeeeela rymden, liksom tickande av idéer!!!
fasen så fint!!!
och avis igen...på er dejt, guuu så kul ni måste ha haft tre underbara med tickande idéer, fniss!!!
må väl min sköna, varmkram lotten

Hem och Lycka sa...

Men shit vad fint! Och på fri hand också, helt otroligt!

kram Mia

Beth sa...

Absolutely beautiful! Beth

LantlivsAnette sa...

Vilken härlig helg du har haft !!!
Och du...men ojj, såå fin
bords skivan blev nu, toppen, vilka fina ideer du har jämt !!!
Ha nu en toppen dag
Kraaam Anette

gittan sa...

Redan innan jag började läsa sa jag för mig själv; vilken läcker bordsskiva hon har gjort! Supercool!! Tänk om man haft din frihand "skrattar" här ritas inget utan linjal.
Ha den bästa dagen / kram gittan

Skatan sa...

Såg dig i min helglektyr (Allt i hemmet) tjusiga donna ;)

Lillan och jag satt länge och tittade drömmande på dina kattungar. Gissar att de är mer än fullvuxna vid det här laget...

Önskar en fin dag!

Anna

Syster vit sa...

Men vilken smart idè och på frihand, du är verkligen kreativ. Supersnyggt blev det.
Kram Liselott.

Skogsdoft & havsbris sa...

Nämen oj, har du målat det där på fri hand?! :O *imponerad* Det blev ju jättesnyggt! Önskar jag kunde få till det så där bra också...
Ha en fin vecka!

Annas skattkammare sa...

Så snyggt det blev! Som alltid! Vad har du använt för färg på glaset??
Kram /Anna

Anna sa...

Åh ni verkar ha haft en underbar helg! Och vilket bord Gúa! Läckert läckert!

Kram
:)Anna

Bitte sa...

Du får alltid såna fantastiska idéer! Tänk att du målat på fri hand dessutom, jag är djupt imponerad :-).

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Anci sa...

Hej !
Oj, jag kan bara uttrycka min beundran för ditt kreativa sinne !

Kram
Anci

Änglarnas hus sa...

Härligt! tänk vad får du alla idéer ifrån!1 så snyggt!

kramis Sanne!

Unknown sa...

What a fabulous idea!!! It looks so wonderful! You are very talented!!

Happy new week to you!

Hugs ~

:) T

Anonym sa...

Åh!!!! vad fint det blev!!! Vilka bra idéer du har.Vilken härlig helg du haft!!!
Kram Marita i Björkagen

Viveka på Humlebacken sa...

Oj vilken bra idé!! jättesnyggt ju!!

puss och kram på dig

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag tror jag smäller av så fint bordet blev. Var får du alla dina härliga ideér ifrån?
Tänk, jag har ju en gammal grupp med glasskiva som hela tiden måste täckas för den är mindre vacker.
Men på frihand skulle jag nog inte våga mig på det...

Läste att ni hade haft en toppen helg tillsammans. Avis?...VÄÄÄÄÄÄLDIGT ,)

Puss vännen

Viveka

Baba Yaga sa...

Åh, vilken kul idé, bordet blev vackert!

hemtrevnad marie sa...

Ojojoj, så himla kreativt och vackert!!!
Förstår att ni sprudlar av inspiration efter denna helg!!
kraaaam

linnea-maria sa...

Hallå där! Vad snyggt :) /Therese

Vida sa...

läckert läckert och helt ljuvligt...hade precis målat ett litet runt bord när jag i torkpausen ramlade in på din sida...gissa tre gånger hur bordsskivan ser ut nu....hehe

kram potatissättande pelagonieplanterande Vida

Jacqueline @ HOME sa...

Oh Gua,
I cannot believe your talents. Every time you post, you come up with something new. Your table looks amazing and not childlike at all.
I love everything that you do and you should be so proud of yourself.
You give us all such wonderful inspiration and I would like to thank you for it. You have given me so many ideas.
Have a lovely week, Gua. XXXX